مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:452022-01-04فرهنگي

توماس الیوت شاعری از قرن بیستم 


عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به آثار تی اس الیوت گفت: این شاعر آمریکایی بریتانیایی یکی از بزرگترین شاعران قرن بیستم میلادی به حساب می آید که توانست در سن 60 سالگی جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند.

- دکتر احمد آفتابی در سلسله نشست های مروری بر ادبیات داستانی جهاندکه شامگاه دوشنبه، 13 دی ، در پردیس کتاب مشهد برگزار شد، در رابطه با زندگی و آثار توماس استرنز الیوت، شاعر آمریکایی بریتانیایی، اظهار کرد: توماس استرنز الیوت یا تی اس الیوت یکی از بزرگترین شاعران قرن بیستم میلادی است که در سال 1888 میلادی در شهر سن لوییز ایالت میزوری آمریکا متولد شد.

مادرش شاعر بود و شخصیتی مذهبی داشت.

او در کودکی از بیماری های جسمی رنج می برد و همین بیماری ها الیوت را به شخصیتی گوشه گیر تبدیل کرد اما عشق به مطالعه و کتاب از همان ابتدای کودکی در او شکل می گیرد و باعث می شود که مطالعات گسترده ای داشته باشد.

وی ادامه داد: الیوت با ترجمه فیتز جرالد از اشعار خیام که به نوعی بازآفرینی انگلیسی اشعار او است، آشنا می شود و در 14 سالگی به شعر علاقه پیدا می کند.

در 18 سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد و فلسفه را آموخت و پس از آن در دانشگاه سوربن فرانسه و آکسفورد انگلستان هم تحصیل نمود که همین مساله او را به یکی از باسوادترین نویسندگان قرن بیستم میلادی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توماس الیوت شاعری از قرن بیستم 

توماس الیوت شاعری از قرن بیستم